15 Eylül 2009 Salı

onlar için hayat oyun

Oyun çocuklar için faydalı biliyorum ama bazen beni yapmaa, çıkma orayaaa, kapatma ışıkları dedirtmekten ve cinleri tepeme çıkarmaktan geri koymuyor. Dünya ile ilişkileri bu sayede öğreniyorlar. Aynı hareketi defalarca tekrarlayabiliyorlar. Eskiden sadece topla , peluş hayvanlarla ve bilimum diş kaşıyıcı vazifesi gören oyuncaklarla oynarlarken şimdi evdeki eşyalarla oynuyorlar. Bazılarının tehlikeli olduğunu anlamıyorlar. Bende kendilerine zarar vermedikleri sürece müsaade ediyorum. varsın oynasınlar zaten doyunca bırakacaklar. Yalnışmı yapıyorum bilmiyorum ama içgüdülerim bırak oynasınlar diyor. Uzak tutmam gereken oyunlar varsa bunlarda abuk sabuk bilgisayar oyunları yada atari. İpek ve Sencerde gördüğüm birçok davranışta hemen kendi çocukluğumuda düşünürüm. Ben neler yapardım diye. Mesela çıplak ayaklarla kapı kasalarına tırmanırdım. Bir keresindede öğlen uykusuna yatmamak için mutfak penceresinden kaçmayı denemiştim. fotoğraflayabildiğim bazı oyunlar burada. sandalyenin içine girip bütün evi bu şekilde dolaşıyorlar. bu oyuncak sepetine ya ikisi oturup oynuyorlar yada tek tek oturup birbirlerini ittiriyorlar. Banyoya her girişimizde önceden tuvalet fırçasına koşarlardı yada klozetin içine bakmaya. Bunu unutturduk derken sifona sardık son günlerde. Koşa koşa klozete tırmanıp sifonu çekiyorlar. Birde marifet yapmış gibi sevinip alkışlıyorlar. Genelde ben işlerimi yaparken onlarda yanımda oldukları için bulaşık makinesi de eğlence oldu onlara. Tekerlekli çekmecesini çıkarıp araba gibi dolaştırıyor yada pervanesini döndürmeye bayılıyorlar. Beni en çok kızdıranlardan bitanesi bu. Akşam oturuyoruz ailece . Ya bir bardak çay var elimde ya birşey okuyorum veya iki dakka dinleneyim diyorum. Olurmu anneye rahat vermek. Işıklar bir açılıp bir kapatılıyor. Bazen kapatılıp açılmıyor. oğluum, kıızımm açtı yap. yok açmazlar. Ben kalkıp açarım tekrar kapatırlar. Ya sabır der, başka tarafa çekmeye çalışırım. Masanın üstüne çıkıp inmeler, üstünde zıplamalar,oturmalar Hepimizin olmuştur böyle doğal oyunları çocukken. Baş teşvikçi anneyle bol oyunlar bol keşifler.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder