26 Eylül 2009 Cumartesi

Bayram geldi, geçti.

Bayramdan önceki Cuma izinliydim . Yavrularla evdeydim. Bebeklerimizle 3. Bayramımız bu bizim. Geçen senekiler gibi bu bayramda ikisinede bayram kıyafeti aldım. Bayramda adettir. Yeni giyilir. Çok mutlu oluyorum onlara bayramlık alırken. Büyük nostalji yaşıyorum. Çocukken bayramlığımız birkaç gün önceden alınırdı. Heyecanla giymek için bayram sabahını beklerdik. Annem bayram tatlısı yapardı.Bayram temizliğide yapardık . Ablamla ben anneme hep yardım ederdik. Bayram sabahı babam namaza giderdi, annem kahvaltıyı hazırlarken bizde üstümüzü giyinirdik . Babam gelince hepimiz babamın elini öper bayramlaşırdık. Bizde adettir. Kadın bayramda kocasının elini öper. Sonra mahalleyi dolaşmaya çıkardık. Kapı kapı dolaşır şeker ve para toplardık. Bakkala gider leblebi tozu , çatpat alırdık. Niyet çekerdik birde. Neyse ben döneyim bugünümüze. Bende çocuklarla bayram temizliği yaptım evde. Birlikte yapınca 1 saatlik iş 3 saatte bitti. Tatlımızı yapmadık bu bayram. Hazır aldık. Yavrularda bu gelenekleri öğrenecekler. Sonra bayram sabahı erken kalktık. Bu bayram Selma teyze ve Selende bizimleydi. Ailece kahvaltıdan sonra İpek ve Sencer bayramlıklarını giydiler. İpeğinki kırmızı elbise ve kırmızı ayakkabılar. Sencerinki beyaz gömlek ve kot pantalon. Evde bile kırmızı aykkabılarını elinden hiç düşürmedi İpek. Yavrularla yanaktan öpüştük. El öpecek günlerde gelecek elbet. Bayramlaşıp İzmite gittik. Anneanne ve dedenin mezarını ziyaret ettik. Teyzelerde biraz oturduk. Ertesi günde babanne dedeye, dayı ve yengeye gittik. Herkes maşallah dedi. Kapıya gelen çocuklarada çukulata verdik. Bunca gezmenin içinde İpekle Sencer uyurken bir ara Cemle Kadıköye kaçtık. Yavruları babanneye bırakıp. Alınacak kitaplar listemizden birkaçını tamamladık. İpekle Sencerede tübitak 3-6 yaş serisinden karlı birgün, sen ben gen, deneyler vücudumuz ve hücre savaşlarını aldık. Bunları aslında ben okuyacağım. Gün gelip bana sorular sorduklarında onlara rahatça açıklayabilmek için. Bu bayramda benim bayramlarım gibi değildi ama yinede yavrularla coşkuluydu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder