23 Eylül 2009 Çarşamba

Montessorı

Çocuklarım için en iyi eğitimin ne olacağını araştırırken alternatif eğitim sistemlerinden biri olan montessori ile tanıştım. Ve araştırmaya başladım. Bu okuduğum ilk kitap. Sırada Tim Seldin , Harika Çocuk nasıl yetiştirilir var. Bu kitap Eylem Korkmazın montessorı metodu tez çalışmasının kısaltılmış hali.Maria Montessorı 1896 da 25 yaşında İtalyada ilk kadın doktor olmuş, hayatı boyunca konferanslar vermiş,kitaplar yazmış, okullar ve öğretmen eğitim merkezleri açmıştır. Tabi bu gelişim sürecinde birçok zorlukla karşılaşmış. İtalyada faşist yönetim egemen olduğunda okulları kapatılmış, ülkeden ayrılmış. Ancak bu dönem geçtiğinde hükümet tarafından tekrar ülkesine çağrılmış ve eğitim sitemiyle ilgili çalışmalarına destek olunmuştur. Hatta İtalyan banknotlarından birine resmi basılmıştır. Ona göre dünya barışı çocukların eğitiminden geçmektedir. kitaptan Montessorı metoduna dair öğrendiklerim Tek bir en iyi yoktur ve eğitim bireyseldir. Bebeklikten itibaren çocuğa saygı duymalı. Çocuklar söylenenleri ezberleyerek değil anlayarak öğrenmeli, çocuğun doğayla iç içe olması sağlanmalı, evimiz yada içinde bulundukları çevre, zarar verebilecek nesneler-den arındırılmış olmalı ve eşyayla ilişki kurmasına izin verilmeli. Çocuğa gereksiz yardımlardan uzak durmalı, kendi başına yapabilmesine müsaade etmeli. Çocuk özgür olmalı ancak çevresindekilere saygılı olacak şekilde hareket etmeli. Farklı yaş gruplarındaki çocuklar bir arada oynayabilmeli ve birbirlerine öğretirken, öğrendiklerini pekiştirmeli. Bu metodu cocuklarıma bir bütün olarak uygulamam mümkün olmasada evde elimden geldiğince kullanabilirim. Üstelik Türkiyede uygulaması sadece birkaç özel okulda varken ve bunlarında bir kontrol mekanizması yokken zaten zor görünüyor. Şu andaki ana akım sistemini değiştirmek yada alternatif olmak hayal olsada inançlı bir grup insan çalışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder