30 Ağustos 2009 Pazar

Sindirimi kolaylaştırır, cildi güzelleştirir!

Bir avuç fındık değil, hergün bir bardak süt .Keçi sütü moda olmuş son zamanlarda. Yaklaşık 11.000 yıldır varolan keçinin, okul yıllarında etinden sütünden kılından yararlanırız diye okumuştuk ama bu denli faydalı olduğunu çocuklarım sayesinde öğrendim. Keçi deyince aklıma gelen ilk şey sütü değil , iki inatçı keçi şarkısı olurdu. Yani Hipokrat bile basmış bu durumun üstüne. Avrupada bebeklere keçiler süt annesi olurlarmış. Çünkü keçi sütü ve anne sütü birbirine çok yakın. Uzmanlara göre hem bebeklerde hem yetişkinlerde sindirimi kolay. Kırmızı et ve balık tüketimimiz azsa keçi sütünün yararı dahada artıyor. Bazı hastalıkların tedavisinde kullanılıyor fakat ilaç olarak kabul etmemek gerekiyor. İnek sütüne alerjisi olanlara alternatif. İsviçrenin ünlü Saanen keçisi bu iş için geliştirilmiştir. Bebeklerin anne sütü alamadığı durumlarda keçi sütü imdada yetişir. Uzmanların yararlı açıklamalarıda bu sütü kıymete bindirip, keçi ürünleri piyasasını canlandırmıştır. Tabi keçi sütünün bazı eksileride var. En iyi kalsiyum kaynağı değil. İnek ve anne sütünden fazla ancak kalsiyum, badem, brokoli, lahana ve özellikle susamda daha fazla var. Folikasit, demir,Vitamin D ve B12 açısından eksiktir. Bu yüzden beslenmede tek besin bu olmamalı. Ayrıca keçilerin besinsel değeri yanında, ormanda kuru otları yiyerek orman yangınlarınıda engelliyorlar. Acaba benim kabız olan tatlı kızımada iyi gelirmi. Evimizde bahçeli değilki keçi alıp besleyelim. (Bu arada saanen keçileride ikiz doğurabiliyormuş.) Ne köyümüz var nede köyde tanıdıklarımız. Güvenilir kişilere nasıl ulaşacağız. Uht ne inek sütü ne keçi sütü kullanmak istemiyorum. Organik ürünlerinde mutlaka sertifika ve stikırlarını kontrol etmek lazım. Hadi bakalım annesi marifetli parmakları çalıştırıp keçi sütü bul.

1 yorum:

  1. canımcım,
    ben aysun hanımdan (gündönümü çiftliği, aysun the sütçü)alıyorum. haftanın belirli günleri istanbulun belirli yerlerine servisi var. mesela bakırköy tarafına cumaları servis yapıyor. 5 kilodan az sipariş almıyor. ben de genelde 5 kilo sipariş ediyorum. 2 kiloyu benim kuzu içiyor. cuma gelen süt pazar akşamı bitiyor. zaten bitmese de pazartesi vermiyorum. ama olur da kalırsa biz pazartesi de kullanıyoruz. bu arada kuzuya vereceğim sütü kaynatıyoruz. kalan 3 kiloyu ise yoğurt yapıyorum. yoğurt yapımı için sütü kaynatmayıp sadece parmağın dayanacağı sıcaklığa getiriyoruz. klasik yoğurt yapım tarifini uyguluyoruz yani. ilk yoğurdu satın yoğurtla mayaladık ama sonrakiler için kendi yaptıklarımızı kullandık. bu arada yoğurt hem çok lezzetli oluyor hem de 10 gün dursa bile bir şey olmuyor. aksine daha da lezzetleniyor. aysun hanımın sütlerinden çok memnunuz tavsiye ederiz. sadece son iki seferdir yoğurtlarımız sulu oluyor ama sanırım nedeni ineklerin yavrulamış olması. eğer sen de düşünürsen http://aysunthesutcu.blogspot.com/ bu adrese göz at. sipariş verirken benden bilgi aldığını da belirtebilirsin... sevgiler

    YanıtlaSil